Home  |  Sitemap  |  Contact




Iti recomandam 6 CAUZE ASCUNSE ALE ALERGIILOR DE PRIMAVARA
Fluturari la aparatul Pec Deck
Flotari la banca
ANTRENAMENTE PE USCAT, PENTRU INOTATORI
PAR SANATOS IN SEZONUL RECE


Nutritie Sportiva
Sala Bucuresti
Cursuri de nutritie online

Cele mai bine cotate articole ALGELE COMESTIBILE
DE CE SUNTEM ASA NUMULTUMITI DE VIATA NOASTRA?
TU STII SA MERGI PE BICICLETA?
ANTRENAMENTUL CU GREUTATI PENTRU FEMEI
EXCESELE DE SARBATORI
PHP Coder - Romania
PHP inside
Hosted by TRIUMF
RSS feed
Ghiduri de sanatate
Informatii si sfaturi practice pentru o viata mai buna.
Ghidul nutritiei
Ghidul scaderii in greutate
Ghidul suplimentelor nutritive
Ghidul exercitiilor de stretching
Ghidul exercitiilor pe mingea gonflabila
Ghidul exercitiilor de forta
Superfit - Consultanta in nutritie si antrenament

Fierbinte
Beneficiile consumului de CACAO Fierbinte
Desi ciocolata este un dulce iubit si foarte celebru in toata lumea, boabele de cacao, materia de baza a ciocolatei,...
Citeste mai mult


calculator
Cursuri de nutritie online

Sunteti aici :: Psihologie » SCHIMBA-TI ATITUDINEA FATA DE EXERCITIILE FIZICE

SCHIMBA-TI ATITUDINEA FATA DE EXERCITIILE FIZICE


SCHIMBATI_ATITUDINEA_75561.jpgDe cateva zile, o prietena buna de-a mea frecventeaza niste cursuri de Zumba, Salsa si in principal orice altceva e legat de dans si exercitiile fizice. Imi spune cat de minunat este totul acolo, cat de firesc si cat de la indemana ii este sa se miste in voie, sa isi lucreze tot corpul fara sa simta ca depune un efort considerabil si, cel mai important, cat de bine se simte sa se uite in oglinda si sa observe cum i se tonifiaza corpul pe zi ce trece. Instructorii de dans par sa faca o treaba grozava, reusind sa transforme cate o ora intreaga de dans amestecat cu exercitii fizice in 60 de minute de distractie si destindere la maxim. Onomatopeele specifice dansurilor braziliene si miscarile care te duc cu gandul la o sesiune de management al furiei par sa contribuie foarte mult la instalarea unei stari generale de bine, de relaxare, de detasare de cotidian si, sa nu uitam, de destindere a fiecarei parti a corpului. De ce iti vorbesc despre toate acestea? Pentru ca vreau sa te invat sa privesti cu alti ochi cele 2 sau 3 zile pe saptamana in care ti-ai propus sa te alaturi unui grup care face fitness. E timpul sa renunti sa mai consideri orele de fitness o povara periodica peste care trebuie sa treci cat mai repede.

Chiar daca esti constient cat de benefica iti este miscarea, indiferent de varsta pe care o ai, indiferent de stilul de viata pe care il ai, s-ar putea sa continui sa te gandesti la antrenamente ca si la un rau necesar. Cu alte cuvinte, s-ar parea ca pur si simplu nu reusesti sa imbratisezi miscarea intr-o maniera 100% pozitiva sau ca nu poti sa te tii de o anumita rutina de lucru tocmai pentru ca nu reusesti sa identifici motivarea de care ai atat de multa nevoie. Da, cam in asta consta reteta succesului - si s-ar putea sa nu fie o noutate pentru multi - trebuie sa inveti sa te motivezi singur si sa identifici niste argumente suficient de puternice astfel incat sa incetezi a mai considera miscarea o obligatie sau o alta sarcina zilnica sau periodica ce trebuie bifata intr-un carnetel. In ziua in care vei reusi acest lucru, te vei putea considera un invingator si drumul spre succes va fi mult mai usor.

CAT DE BINE REUSESTI SA TE MOTIVEZI?

Daca argumentele tale primordiale referitoare la necesitatea de a face miscare se refera la aspecte cum ar fi "stiu ca e bine sa fac miscare pentru ca asa voi tine bolile la distanta" sau "e bine sa alerg pentru ca am auzit ca voi trai mai mult", e foarte probabil sa esuezi in a instaura un program regulat de antrenamente in propria-ti viata. Secretul celor care pot sa insereze antrenamentele si orele de fitness in programul lor saptamanal sau zilnic regulat e unul simplu: acestia reusesc sa treaca de la un tip extern, rece, distant de motivare de tipul "fac miscare pentru a slabi" la un tip de motivare care implica adaugarea unei valori intrinseci intregii activitati fizice.

Cercetatori si pshihologi pasionati de aceasta idee au alocat suficient timp studiului acestui tip nou de motivare si au reusit sa explice cat de important este ca un individ sa dezvolte o noua modalitate de a privi fitnessul. Ideea principala din spatele tuturor acestor studii detaliate se refera la nevoia de a face miscare pentru binele propriu al individului. Atata timp cat nu reusesti sa te alegi cu ceva bun, pozitiv, constructiv din fiecare tura de alergare prin parc sau pe banda si din fiecare flotare pe care alegi sa o faci, e limpede ca ai sanse minime de a te tine de treaba pe termen lung. Va trebui sa reusesti sa atingi 4 stari mentale care sa te ajute sa iti pastrezi concentrarea si atentia spre propriile-ti teluri: importanta personala, monitorizarea progresului, sinergia interna si continuitatea.

ADAUGA IMPORTANTA PERSONALA ANTRENAMENTELOR

E nevoie sa sapi mai mult sau mai putin adanc pentru a reusi sa privesti miscarea ca pe ceva care iti va aduce recompense interne si ca pe ceva care va aduce recompsense clare propriei tale persoane. Foloseste-te de exercitiile fizice pentru a-ti explora personalitaea si eul. Rosteste cu claritate ce anume te astepti sa obtii ca urmare a antrenamentelor regulate. Cu alte cuvinte, personalizeaza telurile generale, mentionate mai sus: nu spune "vreau sa aleg cat mai des pentru a-mi mentine sanatatea", ci mai degraba "vreau sa alerg cate 5 km in fiecare zi pentru a scadea nivelul colesterolului si pentru a-mi mentine articulatiile sanatoase". Potrivit specialistilor, doar in clipa in care vei reusi sa asociezi miscarea cu o activitate care va avea efecte personale demne de luat in considerare vei reusi sa te motivezi suficient de mult astfel incat sa reusesti sa te antrenezi in mod regulat

INVATA SA ITI MONITORIZEZI PROGRESUL

Stapanirea si observarea propriilor progrese strict legate de telurile tale personale vor trebui sa constituie pasii urmatori pe care va trebui sa inveti sa ii instaurezi in continuare. Va trebui sa inveti sa te provoci singur si sa iti atingi cu succes telurile personale: stabileste ca vrei sa faci cate 5 flotari in plus in fiecare zi, comparativ cu numarul obisnuit de flotari. E gresit sa stabilesti un anumit numar suplimentar de flotari in comparatie cu numarul de flotari pe care le executa prietenii sau cei care merg la sala in aceleasi zile in care mergi si tu. Compara-ti propriile eforturi cu telurile personale si renunta sa te mai intimidezi singur, comparandu-te cu altii. Folosindu-te de primele doua strategii mentionate pana acum, vei reusi sa relizezi o legatura, sa te conectezi cu succes la antrenamente, in timp ce urmatoarele doua strategii pe care el vei descoperi ceva mai jos ar trebui sa te ajute sa ramai conectat acolo cat mai mult timp.

SINERGIA INTERNA TE VA AJUTA SA EVOLUEZI CA PERSOANA

Fiecare dintre noi are patru nevoi primare: fizice, mentale, sociale si spirituale. Aceasta sinergie interna despre care vorbim se refera la integrarea acestor patru nevoi. In clipa in care vei reusi sa legi antrenamentele de orice alt domeniu al vietii tale, vei vedea cat de usor iti va fi sa continui sa faci miscare. Suna complicat? In realitate, e foarte simplu. Tot ce trebuie sa faci este sa te folosesti de orele petrecute la sala pentru a-ti imbunatati statusul social, pentru a socializa, pentru a cunoaste oameni noi sau chiar pentru a-ti imbunatati meditatia sau concentrarea. Poti chiar sa te gandesti la miscare ca si la o modfalitate de a-ti explora latura spirituala: ai putea sa alergi in cadrul unui maraton caritabil sau ai putea sa te folosesti de sesiunile regulate de jogging pentru a medita mai bine la sensul vietii, la complexitatea naturii sau la fortele din spatele acestora.

CONTINUITATEA ESTE CRUCIALA

Odata ce vei reusi sa parcurgi primii 3 pasi, ar fi momentul sa atingi acea stare psihologica optima care sa te ajute sa iti mentii motivatia intrinseca in permanenta si care sa te ajute sa ramai conectat la exercitiile fizice. In momentul in care vei atinge aceasta stare psihologica, vei reusi sa te antrenezi din nou si din nou din dorinta de a atinge acea stare mentala de bine. Cum vei reusi sa te mentii in joc in permanenta si cum vei putea sa asiguri un curs firesc al antrenamentelor? Stabileste, in primul rand, niste teluri clare. Retine ca nu destinatia e cruciala aici, ci mai degraba drumul pana la ea. Totusi, daca nu reusesti sa stabilesti niste teluri personalizate pentru fiecare sesiune de antrenamente, nu vei reusi sa te mentii la distanta fata de acele activitati care iti vor distrage atentia. Incearca sa dai nastere unor provocari noi in permanenta; cei care merg pentru prima oara la sala vor fi deosebit de entuziasmati in primele saptamani, tocmai datorita acestui element de noutate care si-a facut aparitia in viata lor. In momentul in care aceste persoane se vor obisnui cu exercitiile de la sala, se vor plictisi si gradul lor de motivare va scadea considerabil. In acele momente, e bine sa se introduca noi si noi provocari si teluri mai inalte care sa le mentina interesul si motivatia intrinseca la cote cat mai inalte.

Intorcandu-ma la povestea prietenei mele care pare ca si-a gasit tipul perfect de antrenament, am putea spune ca ea si-a gasit motivatia intrinseca de care avea nevoie - a invatat sa socializeze mai mult si se foloseste de miscarile de dans recent invatate pentru a scapa de energia negativa acumulata in timpul zilei. Asadar, ai putea sa incepi sa lucrezi din interior si sa iti gasesti motivatia care sa te ajute sa te tii de miscare pentru mult timp de acum incolo. E mai simplu decat pare!



slabut nimic special ok foarte bine supeeeerrrr!!! Voteaza articolul ( Articolul este votat ca supeeeerrrr!!!.)

Acest articol a fost vizualizat de 20837 ori.



Beneficiile consumului de CACAO

22 Aprilie 2024

Desi ciocolata este un dulce iubit si foarte celebru in toata lumea, boabele de cacao, materia de baza a ciocolatei, nu sunt la fel de cunoscute. Stiai ca se pot consuma ca atare si au beneficii pentru sanatate?

Da, exact, pe langa pudra de cacao, de pus la prajituri sau din care poti sa prepari cacao cu lapte, exista si boabe de cacao simple, gata de savurat. Despre proprietatile nutritive ale boabelor de cacao, sub diferite forme, iti voi vorbi in acest clip.


Cum ne organizam corect mesele

18 Aprilie 2024

Sari peste micul dejun, ciugulesti toata ziua, iar seara ti se face foame si “spargi” frigiderul. Nu reusesti sa te organizezi cu mancarea, sub pretextul ca esti ocupat si nu mai ai timp si de asta.

Poate mesele tale se reduc adesea la covrigi, biscuiti, dulciuri sau batoane de ciocolata, mancate pe marginea biroului, cu o sticla de suc alaturi, in timp ce lucrezi de zor. Daca ai o alimentatie dezordonata si iti lipseste un program regulat de mese, cresc sansele sa consumi frecvent produse prea calorice, cu grasimi, sare si zahar in exces, sarace in nutrienti.

In acest clip vei afla cum sa iti organizezi mesele!


Beneficiile extraordinare ale TURMERICULUI

26 Martie 2024

Promovate ca adevarate cocktailuri de energie, „shot-urile” din lamaie, ghimbir si turmeric sunt pe val printre pasionatii de fitness si sanatate. Despre lamaie si ghimbir am vorbit deja in alte clipuri pe care le gasesti pe canalul meu, dar cum ramane cu turmericul?

Care este rolul lui in aceasta familie a super-alimentelor?


Articole din aceeasi categorie

CE TE DEPRIMA? CE TE DEPRIMA?
Lispa banilor, lipsa unui partener stabil, bolile, teama de imbolnavire, ...
JOCURI SI ACTIVITATI DE FAMILIE JOCURI SI ACTIVITATI DE FAMILIE
S-a vorbit si se vorbeste mult despre rolul important pe ...


SUFERI DE TICURI NERVOASE? SUFERI DE TICURI NERVOASE?
Daca nu esti sigur cum anume ar trebui sa raspunzi ...
SUFERI DE PERFECTIONISM? SUFERI DE PERFECTIONISM?
Inca din copilarie ne-am dorit sa fim cei mai buni. ...


Alte articole despre Psihologie






« 1 2 3 4 »
Pagina 2 din 4






Homepage | Nutritie | Sanatate | Slabire | Antrenament | Instrumente | Galerie media | Servicii | Contact | Colaboratori | Termeni si conditii