Home  |  Sitemap  |  Contact




Iti recomandam OBEZ, DAR SANATOS
Riboza
TOPUL CELOR 10 ALIMENTE CARE NE APARA DE RACEALA
Extensia pumnilor cu haltera
Stretching - umeri - exercitii set 1


Nutritie Sportiva
Sala Bucuresti
Cursuri de nutritie online

Cele mai bine cotate articole SEXY-FLEXI PENTRU VARA
Efedrina
CONCEPTUL DE ANTIAGING SAU TINERETE VESNICA
IN FORMA DUPA SARBATORI
VINUL
PHP Coder - Romania
PHP inside
Hosted by TRIUMF
RSS feed
Ghiduri de sanatate
Informatii si sfaturi practice pentru o viata mai buna.
Ghidul nutritiei
Ghidul scaderii in greutate
Ghidul suplimentelor nutritive
Ghidul exercitiilor de stretching
Ghidul exercitiilor pe mingea gonflabila
Ghidul exercitiilor de forta
Superfit - Consultanta in nutritie si antrenament

Fierbinte
Cum alegi eficient suplimentele nutritive Fierbinte
Multe persoane apeleaza la suplimente nutritive, ca vitamine, minerale sau extracte din plante, din dorinta de...
Citeste mai mult


calculator
Cursuri de nutritie online

Sunteti aici :: Antrenament » ABDOMENUL - SCURTA ANALIZA

ABDOMENUL - SCURTA ANALIZA


"Vreau sa am un abdomen plat!", "Vreau sa mi se vada muschii abdominali!", "Vreau sa scap de stratul adipos de pe abdomen!" Acestea se numara printre principalele obiective pe care si le stabilesc multi dintre cei ce merg la sala. Sunt convins ca si voi visati la un abdomen frumos, definit, fara nici o urma de grasime, cu "patratelele" bine reliefate. Cu toate ca este o problema foarte frecvent intalnita si exista deja mult material scris pe tema aceasta, "mitologia" de sala pare sa ingroape in continuare mare parte dintre informatiile reale, care daca ar fi aplicate practic si-ar dovedi eficienta.

Putina anatomie

Zona de mijloc a corpului este o parte deosebit de importanta. Tonusul musculaturii acestei zone si buna ei dezvoltare sunt aspecte esentiale atunci cand vine vorba de antrenamentul de forta. Pe langa aspectul estetic, antrenarea musculaturii abdominale, alaturi de cea lombara ajuta la prevenirea accidentarilor la nivelul coloanei vertebrale, deoarece o stabilizeaza in timpul exercitiilor cu greutati. Muschii abdominali permit trunchiului sa se aplece inainte, inapoi si lateral si sa se roteasca in ax. De asemenea, muschii abdominali fac legatura intre trenul inferior si cel superior, lucru evident in special in sporturile de contact, cand forta memebrelor inferioare este transmisa prin intermediul musculaturii abdominale catre trenul superior. Pe de alta parte, musculatura abdominala protejeaza organele interne.

Muschiul drept abdominal, cel care ne intereseaza in mod special, are originea pe osul pubian. Insertia lui se gaseste pe coaste si procesul xifoid al sternului. Pricipala functie a muschiului drept abdominal este de a face flexia trunchiului pe bazin (adica miscarea pe care o facem atunci cand ne ridicam din pat).

"Abdomenele", o privire critica

Iata un exercitiu pe care cei mai multi sportivi amatori in executa gresit. M-am intrebat mereu: de ce? Cateva variante posibile de raspuns ar putea fi "mostenirea" din scoala generala unde eram obligati sa facem acest exercitiu in cel mai gresit mod posibil; faptul ca executat corect este mult mai dificil decat executat corect; lipsa de intelegere a "mecanismului" care sta la baza unei repetari corecte (biomecanica, anatomie).

Pentru a face o repetare perfecta, trebuie sa incepeti miscarea foarte lent. Contractati dreptul abdominal si expirati in timp ce ridicati omoplatii de la planul orizontal (sol, banca). Expirand la fiecare repetare veti contribui la contractarea musculaturii abdominale. Inspirati atunci cand va intoarceti la pozitia de start, dar nu relaxati niciodata complet musculatura abdominala pe durata unei serii. Pozitia de start presupune sa fiti asezati pe spate, cu genunchii indoiti la aproximativ 90 grade si talpile pe sol, barbia asezata in piept. Contractand muschii abdominali ridicati capul si omoplatii de la sol. Scopul este sa aduceti procesul xifoid ("capul pieptului") cat mai aproape de pubis, iar acest lucru nu se poate intampla decat prin contractia muschiului drept abdominal, asistat de oblicii extern si intern (muschii de pe flancuri). Amplitudinea de miscare va fi de numai cativa zeci de centimetrii. Veti simti ca lucreaza in special portiunea superioara a dreptului abdominal, deoarece este mai subtire decat portiunea inferioara (ce apropiata de pubis). Incercati sa constientizati contractia dreptului abdominal.

Pozitia mainilor va modifica gradul de dificultate. Cea mai lejera varianta este cu bratele intinse pe langa corp. Daca doriti sa cresteti gradul de dificultate, incrucisati bratele pe piept sau puneti mainile la tample.

Este foarte important sa nu faceti flexia trunchiului pe coapse, ci flexia toracelui pe bazin. Miscarea de flexie a trunchiului pe coapse (asa cum se executa gresit exercitiile pentru abdomen) este produsa de muschiul iliopsoas, aflat in cavitatea abdominala. Acest muschi puternic, daca preia tot efortul va lasa muschii abdominali fara solicitare si deci rezultatele vor fi dezamagitoare. Ridicand lent trunchiul de la sol veti simti muschiul drept abdominal contractandu-se si veti realiza momentul cand intervin flexorii soldului (dintre care cel mai important este iliopsoasul).

Daca veti opta pentru ancorarea picioarelor la spalier, o parte din efort va fi preluat de catre flexorii soldului, ceea ce diminueaza implicarea muschilor andominali.

Un mit care se incapataneaza sa existe

"Am facut azi la sala 3000 de abdomene, fiindca trebuie sa dau burta jos cat mai repede". De cate ori ati auzit asta pana acum? De prea multe ori... Mitul reducerii stratului adipos intr-o anumita zona a corpului (abdomen, fese, coapse) prin antrenarea insistenta a musculaturii locale, pare ca nu are moarte.

Solutia?

In ciuda a ceea ce este considerat corect de catre multi amatori de fitness, exercitiile pentru muschii abdominali nu reprezinta solutia principala atunci cand scopul este un abdomen plat. Puteti obtine rezultate doar daca veti "ataca" problema cu urmatoarele "arme":

  • Exercitii aerobe
  • Exercitii de forta (tratati abdomenul ca pe oricare alta grupa)
  • Regim alimentar hipocaloric

Daca unul dintre aceste elemente lipseste sau nu i se acorda atentia cuvenita, rezultatele vor fi modeste, insa daca adaugati in ecuatie si rabdare, perseverenta si vointa, atunci sigur veti obtine in timp un abdomen cu care sa va mandriti



Dr. Serban Damian


slabut nimic special ok foarte bine supeeeerrrr!!! Voteaza articolul ( Articolul este votat ca supeeeerrrr!!!.)

Acest articol a fost vizualizat de 57730 ori.



Cum alegi eficient suplimentele nutritive

27 Mai 2024

Multe persoane apeleaza la suplimente nutritive, ca vitamine, minerale sau extracte din plante, din dorinta de a-si imbunatati starea de sanatate, de a avea mai multa energie sau pentru a acoperi anumite carente alimentare.

Spre deosebire de medicamente, care se supun unor reglementari stricte, suplimentele alimentare nu trec prin acelasi proces riguros de verficare, iar producatorii nu trebuie neaparat sa dovedeasca beneficiile, nu se fac asigurari de calitate si nu li se cere sa arate gradul de siguranta in administrare.


Alimentatia oamenilor din Zonele Albastre

21 Mai 2024

Ceea ce alegi sa-ti pui in farfurie zi de zi iti influenteaza nu doar silueta, dar mai ales calitatea si durata vietii! Daca vrei sa fii in forma cat mai multi ani si sa te bucuri de o viata lunga, poti adopta anumite obiceiuri care iti cresc sansele de longevitate. Sigur, nimic nu-ti garanteaza ca vei trai 100 de ani daca mananci sanatos, deoarece durata de viata e rezultatul mai multor factori, iar pe o parte dintre ei nu ii poti controla, de exemplu, genetica.

Totusi, sta in puterea ta sa te concentrezi pe ceea ce poti influenta si sa faci alegeri mai bune in viata cotidiana. Legatura dintre longevitate si stil de viata, in special alimentatie, a fost pusa in lumina reflectoarelor prin conceptul de „zone albastre” si despre acest subiect iti voi vorbi in acest clip.


Beneficiile ginsengului

13 Mai 2024

Multe dintre produsele si alimentele acum la moda sunt, de fapt, vechi remedii naturale redescoperite si promovate ca la carte. Se pun reflectoarele pe beneficiile excelente pentru sanatate si capacitatea lor de a vindeca tot felul de boli.

Ginsengul face parte din aceste plante considerate miraculoase pentru sanatate, datorita rezultatelor sale in preventia si tratamentul mai multor afectiuni.



Articole din aceeasi categorie

SILUETA FRUMOASA IN PASI DE DANS SILUETA FRUMOASA IN PASI DE DANS
Mai mult decat faptul ca reprezinta o forma de exprimare ...
EXERCITII PENTRU UMERI FRUMOSI EXERCITII PENTRU UMERI FRUMOSI
Muschii si articulatiile umerilor permit o gama larga de miscari, ...


NICIUN MINUT FARA MISCARE NICIUN MINUT FARA MISCARE
Care este principalul motiv pe care il invocam cu totii ...
CELE MAI EFICIENTE EXERCITII PENTRU A TE MENTINE IN FORMA CELE MAI EFICIENTE EXERCITII PENTRU A TE MENTINE IN FORMA
Deoarece vara incepe sa vina si pe la noi, va ...


Alte articole despre Antrenament






Pagina 7 din 14






Homepage | Nutritie | Sanatate | Slabire | Antrenament | Instrumente | Galerie media | Servicii | Contact | Colaboratori | Termeni si conditii