Home  |  Sitemap  |  Contact


Cele mai noi articole CINCI ALIMENTE RECOMANDATE ATUNCI CAND AI DIABET
Ce trebuie sa stii despre vizitele tale la stomatolog
Rumalaya gel si Rumalaya forte - solutia naturala pentru durerile musculare si articulare
Silviu Marin
10 BENEFICII SURPRINZATOARE ALE TELINEI
Sondaj de opinie
  Cum iti alegi medicul? *
La intamplare
De pe Internet
La recomandarea unui cunoscut
La recomandarea medicului de familile
 


Articole din aceeasi categorie
Vezi arhiva de sondaje


Lucru în România
Ecuatia Slabirii
Sala Bucuresti
Ro Club Maraton
Nutritie Sportiva
Medicina Sportiva

Cele mai bine cotate articole BOXUL, MAI MULT DECAT UN SPORT
CONSULTING IN NUTRITION, PHYSICAL TRAINING, WEIGHT LOSS AND WEIGHT GAIN, NUTRITITIONAL SUPPLEMENTS
Flexii alternative cu gantere
DETOXIFIEREA DE PRIMAVARA
ANTRENEAZA-TI PICIOARELE!
PHP Coder - Romania
PHP inside
Hosted by TRIUMF
RSS feed
Ghiduri de sanatate
Informatii si sfaturi practice pentru o viata mai buna.
Ghidul nutritiei
Ghidul scaderii in greutate
Ghidul suplimentelor nutritive
Ghidul exercitiilor de stretching
Ghidul exercitiilor pe mingea gonflabila
Ghidul exercitiilor de forta
Superfit - Consultanta in nutritie si antrenament

Newsletter
abonare dezabonare


Fierbinte
Cum sa iti imbunatatesti VO2max Fierbinte
Dacă practici sport la nivel profesionist sau chiar amator, probabil că ești familiarizat cu termenul VO2max,...
Citeste mai mult


calculator
Iti recomandam Concursul POFTITI LA SLABIT!
CE SA MANANCI CA SA FII MAI INTELIGENT SI MAI FERICIT
TOPUL CELOR 10 ALIMENTE CARE NE APARA DE RACEALA
AEROBICUL, UN MOD EFICIENT DE A ARDE GRASIMEA
EXERCITIILE PLIOMETRICE
Sunteti aici :: Ghiduri de sanatate » Ghidul exercitiilor de forta » EXERCITII DE FORTA PENTRU MUSCHII ABDOMENULUI » EXERCITII CU GREUTATI PENTRU ABDOMEN
EXERCITII DE FORTA PENTRU MUSCHII ABDOMENULUI

EXERCITII CU GREUTATI PENTRU ABDOMEN


EXERCITII_CU_GREUTAT_7273.jpgUn abdomen puternic este esential pentru a atinge inalta performanta in orice sport, insa mai mult decat atat, pentru orice individ, dezvoltarea muschilor abdomenului alaturi de musculatura lombara reprezinta o conditie foarte importanta pentru mentinerea starii de sanatate, in special daca ne referim la coloana vertebrala.

Abdomenul este centrul vizual al corpului omenesc, iar in fitness si culturism nu se poate vorbi despre un fizic bine format daca nu exista un abdomen puternic, suplu si bine definit. Barbatii au o predispozitie in a depune grasime pe abdomen, datorita dispunerii specifice a celulelor adipoase in jurul liniei de mijloc a corpului.

Principalul muschi al abdomenului este muschiul drept abdominal, situat in afara liniei mediane. Corpul muschiului este lung si aplatizat si intrerupt din loc in loc de niste benzi transversale aponevrotice (ceea ce creaza aspectul specific al celor 4 perechi de 'patratele'). Muschiul se insera cu capatul superior pe coaste si stern, iar cu capatul inferior pe pubis. Principala sa functie este de a flecta toracele pe bazin (adica este un flexor al coloanei vertebrale). Indiferent care ar fi exercitiul ales, miscarea de baza presupune apropierea cutiei toracice de pelvis. Abdomenele traditionale care se executau cu picioarele in extensie nu utilizau in principal forta muschilor abdominali, ci pe cea a muschilor iliopsoas, muschi aflati in cavitatea abdominala, care au rolul de a face flexia bazinului pe coapse. Pentru a antrena corect muschii abdomenului, picioarele trebuie sa fie intr-o pozitie neutra, iar miscarea sa fie executata astfel incat distanta dintre apendicele xifoid ('capul pieptului') si pubis sa se micsoreze prin flexia coloanei vertebrale.

Flancurile abdomenului sunt formate de catre muschii oblic extern (superficial) si oblic intern (profund). Muschiul oblic extern se insera proximal pe ultimele 7-8 coaste. Are trei grupe de fascicule: posterioare, dispuse vertical; mijlocii, dispuse oblic; anterioare, dispuse aproape orizontal. Muschiul se insera distal pe marginea crestei iliace. Cand se contracta simultan oblicii pe ambele parti, ei coboara coastele si flecteaza toracele pe bazin, sau invers in functie de capatul unde ia punct fix. Cand se contracta de o singura parte, el este un rotator al coloanei vertebrale, indreptand fata anterioara a bazinului spre muschiul care se contracta. Acesti muschi au rezistenta redusa la efort si se recupereaza destul de lent. Desi exista exercitii care antreneaza acesti muschi, nu se folosesc de rutina, fiindca ei sunt antrenati izometric in timpul unor exerctii ca genuflexiuni sau impins de la ceafa cu haltera. 'Secretul' obtinerii unui abdomen bine dezvoltat, dar definit consta in principal in doua aspecte: eliminarea stratului adipos prin regim alimentar hipocaloric si efort aerob si dezvoltarea masei muschilor abdominali cu ajutorul exercitiilor specifice, insa executate foarte corect, adica izoland muschii si facand miscarea la amplitudine maxima.

Vezi mai jos exercitiile pentru abdomen.



Dr. Serban Damian

Articol supervizat de Dr. Serban DAMIAN, nutritionist sportiv, Centrul de nutritie Superfit
Bookmark and Share
slabut nimic special ok foarte bine supeeeerrrr!!! Voteaza articolul ( Articolul este votat ca foarte bine.)

Acest articol a fost vizualizat de 17507 ori.



Adauga un comentariu Acest articol are 1 comentarii.

Adauga un comentariu

Nume Prenume : *
Email : *
Comentarii : *
Cod verificare : *
Completati codul din imagine (daca nu vedeti codul, apasati pe butonul trimite pentru a se genera alt cod)


Nota : campurile marcate cu * sunt obligatorii


(14 Aprilie 2010 21:13) bogdan a spus

Daca erau si niste poze era super in rest niste abdomene foarte interesante.Un articol foarte bun.







Homepage | Nutritie | Sanatate | Slabire | Antrenament | Instrumente | Galerie media | Servicii | Contact | Colaboratori | Termeni si conditii