Home  |  Sitemap  |  Contact




Iti recomandam EVALUAREA RISCULUI APARITIEI SINDROMULUI METABOLIC
Valori nutritionale fructe
ALIMENTE CARE DAU DEPENDENTA SI CENTIMETRI IN PLUS
SFATURI PENTRU ANOTIMPUL ALB
SARITUL CORZII, UN EXCELENT ANTRENAMENT CARDIO


Nutritie Sportiva
Sala Bucuresti
Cursuri de nutritie online

Cele mai bine cotate articole CSID - De unde ne luam vitaminele
Impins de la ceafa cu haltera
ADEVARUL DESPRE APARATELE CARDIO
UN EXERCITIU PENTRU TONIFIEREA MUSCHILOR TRUNCHIULUI
VITAMINA C, UN REMEDIU MIRACULOS
PHP Coder - Romania
PHP inside
Hosted by TRIUMF
RSS feed
Ghiduri de sanatate
Informatii si sfaturi practice pentru o viata mai buna.
Ghidul nutritiei
Ghidul scaderii in greutate
Ghidul suplimentelor nutritive
Ghidul exercitiilor de stretching
Ghidul exercitiilor pe mingea gonflabila
Ghidul exercitiilor de forta
Superfit - Consultanta in nutritie si antrenament

Fierbinte
Ce faci cand ai picioarele umflate? Fierbinte
Sistemul limfatic consta intr-o retea de vase, organe si ganglioni care strabat tesuturile corpului, colectand...
Citeste mai mult


calculator
Cursuri de nutritie online

Sunteti aici :: Nutritie » FRUCTELE IN EXCES INGRASA

FRUCTELE IN EXCES INGRASA


FRUCTELE_IN_EXCES_IN_66274.jpgTrebuie sa mancam fructe zilnic pentru a ne mentine sanatosi si tineri, dar, atentie(!), fructele in exces ingrasa. In timpul dietei, fructele reprezinta sursa de glucide a organismului, insa nu ar trebui sa mancam mai mult de doua fructe pe zi atunci cand vrem sa slabim.

Daca esti o persoana sanatoasa, care nu are probleme cu greutatea, poti manca si mai multe fructe, fara sa ai motive de ingrijorare. Insa daca esti supraponderal/a sau ai probleme ca diabetul zaharat, excesul de fructe devine un pericol pentru sanatatea ta.

Nu toate fructele sunt dietetice, insa chiar si cele cu un continut de fructoza ridicat sunt de preferat in locul unei prajituri atunci cand ne dorim sa slabim.

De ce ingrasa excesul de fructe?

Zaharul din fructe (fructoza) mareste glicemia ca orice alt tip de zahar, de aceea, desi tii o dieta si mananci doar fructe in loc de dulciuri, nu reusesti sa slabesti. Daca la alte alimente simtim repede ca ne-am saturat, in cazul fructozei, creierul nostru reactioneaza diferit, deoarece acesta nu primeste informatia referitoare la senzatia de satietate. De aceea, avem tendinta sa mancam fructe cum ar fi ciresele, strugurii sau capsunile pana golim farfuria.

Ce fructe sunt recomandate cand tinem regim?

Pe primul loc sunt fructele de padure (zmeura, afine, coacaze, mure), care au un continut scazut de zahar si contin si foarte multi antioxidanti. Un alt fruct recomandat in dieta este marul, care contine si fibre (recomandat un mar sau doua pe zi, nu un kilogram). Alte fructe cu o cantitate medie de zahar sunt pepenele verde si galben, capsunile, caisele, grepfruitul.

Printre fructele cu un continut mai mare de zahar si care trebuie mancate cu moderatie cand tinem o dieta se numara: prunele, portocalele, kiwi, perele si ananasul. Fructele cele mai bogate in zahar sunt mandarinele, ciresele, strugurii, smochinele, bananele.

Mare atentie la fructele uscate atunci cand doriti sa pierdeti din kilograme. Acestea sunt gustoase si satioase, dar contin mult mai mult zahar decat fructele proaspete (de exemplu, stafidele, prunele uscate, caisele uscate, smochinele uscate).

O alta tentatie o reprezinta gemurile, compotul sau dulceata. Intr-adevar, acestea sunt din fructe, dar nu uitati ca ele contin zahar adaugat la fierbere.

Pe de alta parte, excesul de fructoza creste nivelul trigliceridelor, care sunt un tip de grasimi din sange care au legatura cu problemele de inima.

S-a demonstrat ca fructoza in exces este daunatoare si pentru dantura, deoarece aceasta este eliberata in cavitatea bucala si ataca smaltul dintilor. Nu este recomandat sa va spalati pe dinti imediat dupa ce ati mancat citrice sau ati baut sucuri naturale din fructe, deoarece smaltul este mai sensibil.

Asigura-ti echilibrul caloric

Nutritionistii spun ca orice este in exces ingrasa, fie ca vorbim de alimente sanatoase precum fructele, fie de alimente de tip fast-food.

Daca faci suficienta miscare cat sa arzi toate caloriile pe care le consumi intr-o zi, nu te vei ingrasa. Daca mananci alimente cu mai multe calorii decat arzi prin activitatea fizica, acestea se vor transforma in tesut gras. Mancand fructe cu un numar scazut de calorii, aproximativ 5% din totalul de calorii consumate intr-o zi (100 de calorii la o dieta de 2000 de calorii/zi) iti vei mentine greutatea.

Cand este bine sa mancam fructe in timpul unei zile?

Este recomandat sa consumam fructe dimineata, la micul dejun, deoarece ne furnizeaza energie pentru intreaga zi (atentie insa la cele cu efect iritant asupra stomacului). Bananele, caisele sau pepenele sunt cele mai recomandate pentru masa de dimineata. De asemenea, fructele la micul dejun previn balonarea, incarcarea excesiva a stomacului si asigura un tranzit intestinal optim.

Fructele crude consumate la sfarsitul unei mese incetinesc digestia, deoarece fermenteaza, digerarea lor fiind impiedicata de alimentele consumate anterior.

Mancati cate un fruct intre mese, insa fiti atenti la gramajul lui, daca doriti sa dati jos din kilogramele in plus.



Elena Ciucu


slabut nimic special ok foarte bine supeeeerrrr!!! Voteaza articolul ( Articolul este votat ca supeeeerrrr!!!.)

Acest articol a fost vizualizat de 84457 ori.



Ce faci cand ai picioarele umflate?

15 Iulie 2024

Sistemul limfatic consta intr-o retea de vase, organe si ganglioni care strabat tesuturile corpului, colectand si drenand excesul de fluide si alte materii, prin circulatia limfei. Limfa este o materie lichida pusa in miscare prin contractiile musculare, fiind prezenta in capilarele limfatice din majoritatea tesuturilor.

Doar cateva parti ale corpului, cum ar fi epiderma pielii, membranele mucoase, maduva osoasa si sistemul nervos central, sunt lipsite de capilare limfatice. Plamanii, intestinul si aparatul uro-genital au, in schimb, numeroase astfel de vase.

Daca vrei o cale usoara de a-ti sustine sistemul limfatic, ai la indemana o serie de plante cu beneficii pentru circulatia limfei, pe care le poti folosi la prepararea ceaiurilor si a unor mancaruri sau pentru aplicare locala. Ia un pix si noteza: Brusture, Sulfina, Papadie, Trifoi-rosu, Sarsaparilla, Lipicioasa, Urzica, Dragavei

Toate beneficiile acestor plante le regasesti in LIMFANOX Drenaj Detox, un supliment alimentar destinat sustinerii sanatatii sistemului limfatic. Formula sa contine extracte standardizate din cele 8 plante, menite sa ajute functia de drenaj a limfei


Alimentele si inteligenta

10 Iulie 2024

Alimentația joacă un rol crucial în menținerea și îmbunătățirea funcțiilor cognitive. Consumul unor alimente bogate în nutrienți esențiali poate contribui semnificativ la dezvoltarea și protejarea sănătății creierului. Afla din acest clip ce alimente te ajuta sa iti cresti IQ-ul!


Citeşte cartea Performanță în sport

9 Iulie 2024

Vreau sa va prezint cartea "Performanță în sport", editată de Asociația Egoal și coordonată de Valentin Comănoaia. Cartea se concentrează pe îmbunătățirea cunoștințelor sportivilor în domenii dincolo de antrenament, cum ar fi comunicarea, psihologia sportivă, nutriția, educația financiară și refacerea.

Cartea își propune să ofere informații valoroase pasionaților de sport și sportivilor pe teme esențiale pentru dezvoltarea lor, inclusiv refacerea mentală și fizică, educația financiară și brandingul personal.

Capitolul despre nutritie este scris de mine si aici discut rolurile nutriției sportive în optimizarea performanțelor, ajutarea recuperării, reducerea riscurilor de accidentare, dezvoltarea masei musculare, atingerea unei compoziții corporale optime și menținerea sănătății.

Capitolul acoperă furnizarea de energie, macronutrienți (proteine, carbohidrați, grăsimi), micronutrienți (vitamine, minerale), hidratarea și sfaturi practice despre alimentația sportivilor înainte, în timpul și după competiții.

Capitolul despre educație financiară: Scris de Adrian Căruceru, acest capitol subliniază importanța alfabetizării financiare pentru sportivi, evidențiind capcanele comune, cum ar fi cheltuielile excesive și ratele ridicate de faliment în rândul foștilor sportivi. Oferă strategii pentru gestionarea eficientă a banilor, economisire, investiții și consultarea planificatorilor financiari.

Capitolul despre refacere și recuperare: Scris de Dr. Codruța Cioponea, acest capitol explică diferența dintre refacere (după efort) și recuperare (după accidentare). Detaliază semnele care indică necesitatea consultului medical și evidențiază tehnici de refacere precum masajul, hidratarea, nutriția, somnul și stretching-ul.

Capitolul despre branding personal și comunicare: Ioana Cosma, un profesionist din media, discută importanța brandingului personal pentru sportivi, în special pe rețelele sociale. Oferă ghiduri pentru o prezență online eficientă și interacțiuni cu presa, subliniind necesitatea autenticității și relațiilor profesionale.

Capitolul despre psihologia sportivă: Radu Predoiu, psiholog sportiv, explorează modul în care psihologia sportivă ajută sportivii să se înțeleagă pe ei înșiși, să gestioneze stresul și anxietatea, să îmbunătățească motivația, să facă față succesului și să se recupereze după eșecuri. De asemenea, sprijină antrenorii și părinții în rolurile lor.

Public țintă: Cartea este recomandată atât sportivilor profesioniști, cât și celor aspiranți, antrenorilor și oricui pasionat de sport. Este prezentată ca un ghid cuprinzător pentru aspectele esențiale din afara terenului legate de performanța sportivă.

Puteţi comanda cartea pe www.egoal.ro


Articole din aceeasi categorie

TOP 10 ALIMENTE CAPCANA TOP 10 ALIMENTE CAPCANA
Ai venit din concediu si primul lucru pe care l-ai ...
REMEDII NATURALE IMPOTRIVA BOLILOR PARAZITARE REMEDII NATURALE IMPOTRIVA BOLILOR PARAZITARE
Bolilele parazitare se intalnesc cel mai adesea la copii, insa ...


SOIA - ALIMENT-MEDICAMENT SOIA - ALIMENT-MEDICAMENT
Soia provine din Asia , unde era cultivata cu 3000 ...
DEZVALUIRILE UNUI MIT: ACNEEA SI ALIMENTATIA DEZVALUIRILE UNUI MIT: ACNEEA SI ALIMENTATIA
Despre acnee s-au scris prea multe. Despre cine o da ...


Alte articole despre Nutritie






« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 » »»
Pagina 6 din 13






Homepage | Nutritie | Sanatate | Slabire | Antrenament | Instrumente | Galerie media | Servicii | Contact | Colaboratori | Termeni si conditii